onsdag 17 juni 2009

Börja om från början

Här är min nya blogg, men tro inte att jag kommer att uppdatera den här oftare för det!
Men den här bloggen kommer att handla mer om andra saker än bara bakning och så vidare.
Under sommaren nu kommer det nog vara mycket fokus på Loppis, pengar jobbet med EDGE och resan till USA i Juli! Lite om familjen och vännerna. Ett och annat tips kommer jag nog lägga in.

Ja okej då börjar jag med loppis och pengar för det hör liksom ihop =) Jag åker på loppis för att tjäna lite extra, man allt för ofta hittar man något man "behöver" Hur kan man låta bli ett fynd! Men det är ju det som är tjusningen! Det blir inte mycket pengar men varje hundring är iaf något festligt i USA försöker jag tänka.

EDGE är marknaden som jag har pysslat med i två år. Konst och designmarknad i stil med Street i Stockholm. Från att vara ett företag ska vi nu gå över och bli en förening med studiecirkel. Med marknader workshops och andra evenemang! Jag och Teresa är mest drivande men vi är många härliga själar som är med! Och jag hoppas på massor med skoj med det!

Resan till USA, Los Angeles, Bakersfield, Oxnard och Las Vegas baby!
Det är min vän Bella som flyttade dit för att plugga, hon hittade en karl där, Derek och nu ska dom gifta sig!! Weooweiiooo!! Under bröllops vekan har vi hyrt ett beachhouse vid havet. På möhippan åker vi till Vegas baby! Jag åker den 16 Juli och kommer hem den 2a Augusti. Flyger från LAX på min 24e födelsedag den 1a Augusti. Det jag är mest rädd för är att jag inte kommer vilja åka där ifrån.

Familjen och vännerna hmm ja det är vad det låter som. Min Puffin Lito och de två råttorna vi har kvar Kolera och onkel Pung. (r.i.p kompis och pest) Sen alla syntetiska djur som ankan och bukowski geffory alabama och timo mm mm hehe
Så är det familjen i "byn" Mamma den tokiga jäveln, syrran båtbimbon hennes barn, Mormor Mummi, älskade hundarna Kithos och Sacha och katterna Tippen (mammas) Lion (syrrans)Pavarotti (Mummis) Sen till byn räknas även Elin (fast hon inte bor där längre) och hennes aldeles nykläckta lilla Ylva. Fiffi o Sandra och resten av gänget från förr.
Sen dom vännerna från nu! "stadsvännerna" Det är dom som man har tokiga fester och härliga bravader med.

Och till dagens TIPS från min egen bokhylla
Nostalgiboken av Annica Triberg och Eva Kallhed. (ligger förövrigt ute på tradera nu för jag har två, hehee)

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar